Nak Beli Telefon Genggam Baru

 

Sambilku menaip pada komputer riba ku. Adik perempuan ku yang baru balik dari kerjanya berbual dengan ibuku. Sebenarnya adikku itu teringin sangat nak membeli telefon genggam baru. Dulu pun aku sendiri belikan telefon genggam second hand untuk dia. Kali ini, dia nak sebiji lagi telefon genggam. Katanya nak beli Nokia 3100.

Oleh sebab duit tak cukup (bukan duit tak cukup tapi ada dalam bank; saja dia malas nak withdaw), dia nak pinjam duit daripada nenekku. Tapi emak bagi syarat, kalau nak pinjam duit daripada nenek. Esok kene tolong kemas rumah nenek dulu. Baru emak izinkan adik perempuanku ni meminjam duit daripada nenek. Kira pinjaman ini dibuat dengan cara bayaran ansur-ansurlah ni.

Aku sendiri dah kekeringan wang di akaun bank ku.

16 Responses to “Nak Beli Telefon Genggam Baru”


  1. 1 CypherHackz November 17, 2006 at 2:10 pm

    aku pulak akan menggunakan hanset samsung aku ni sampai bile2 selagi die tak rosak. hik3. kau pulak tak tukar hanset baru ke?

  2. 2 rasso November 17, 2006 at 4:21 pm

    uhuhu..
    aku dah tukar..skrang mengunakan v3i…
    itupun 2 bulan yg lepas…😛

  3. 3 azreen November 18, 2006 at 2:47 pm

    budak-budak zaman sekarang…pantang sket..

  4. 4 rasso November 18, 2006 at 3:09 pm

    azreen; adakah itu termasuk enti??

  5. 5 mohdismail November 18, 2006 at 8:17 pm

    henset2 makin murah skang ni…hehe..ade duit xde duit je..

  6. 6 dk November 19, 2006 at 3:55 pm

    aku masih lagi pakai hp nokia 3010…
    aku beli secondhand 170rm je..
    pic budak sekolah tu pic sek adik ko ke?

    hp murah dh dgr cite sekarang..
    balik ni teringin nak angkat satu..

    yg aku pakai tu biar la ibu aku
    pakai terus..kalo x kongsi pakai..
    payah gak sbb mlm je kena bg ibu
    aku dia nak buat alarm pg..
    bayangkan sms yg msk tgh2 mlm..
    semuanya… kantoi…..kekekek

  7. 7 azreen November 20, 2006 at 7:42 am

    hurmm..
    enti? huhuhu… tidak kot.. cuma tak puas ati..dulu time aku kecik2 takda pon semua nih!

    dk: eiik? tgh2 mlm pon layan sms…raje sms ek ko?! huhuhu..aku paham~

  8. 8 rasso November 20, 2006 at 12:01 pm

    DK; kalo ko nak telepon genggam murah datang lah ke tempat aku.. nescaya murah.. percayalah…. semalam aku dah angkat Motorola L6 untuk adik aku tu… ahahahaha…

    alah anpon lama ko tu ko pakai je.. jd backup phone sbb aku percaya ko perlu 1 no private suatu hari nanti.. percayalah~

    aku dapat bayangkan😛

    Azreen; enti=awak in arabic…
    sama lah kte.. dulu start pakai telepon genggam pun masa form 2 year 1998.. time tu gune motorola colorado..(dok hostel) perghhh.. masa tu prepaid mahal giler.. nak sms pun xde kenalan mcm skrng.. tp skarang murid2 nye anpon lebih mangih dari pengetua..😀

  9. 9 cikgu November 20, 2006 at 4:14 pm

    Tq. Jangan kahwin dulu ya…nanti susah saya!Sy dah cek tadi. He..he. Semua org perlu hp,bdk kecik untuk main game..Murid utk minta reload dr cikgu…

  10. 10 rasso November 20, 2006 at 5:20 pm

    cikgu; murid minta reload dr cikgu?? ekekeke
    ni kesan membenarkan pengunaan telepon genggam di sekolah..
    sepatutnya koperasi sekola jual topup di sana…

  11. 11 mazudi November 20, 2006 at 9:52 pm

    Aku rasa macam nak beli telefon genggam baru jugak la.
    Benci dengan student yg melaungkan ringtone yg canggih canggih time mengajar.

  12. 12 rasso November 21, 2006 at 12:10 am

    bro mazudi; wa tidak pernah malaungkan ringtone yg cangih ittew.. hanya mampu menggunakan mode gegar saja… alah.. bro mazudi gune lah telepon pintar.. ape kelas gune telefon genggam… baru pelajar bro tercabar..
    tak gitu??

  13. 13 dk November 21, 2006 at 2:25 am

    hahahaha…..
    aku mana layan sgt sms2 ni
    lalalallla…

    betul ke murah?
    ermm jauh lak nak ke tmpt ko..
    bintulu ke??

  14. 14 ikoko November 27, 2006 at 9:10 pm

    saya pun terasa seperti ingin membeli telefon genggam baru..
    😦 tapi situasi tak mengizinkan.. mungkin lain kali..

    kamu sudah dapatkan telefon genggam baru?

  15. 15 rasso November 28, 2006 at 8:04 am

    ikoko; sudah.. 2 bulan sudah dimiliki…
    hanya mampu membeli telefon genggam tanpa sokongan tiga G..
    V3i itew jadi pilihan hati… :p

  16. 16 syed February 24, 2007 at 1:28 am

    jika berminat hendak membeli telefon..carilah saya..insya`llah harga yang berpatutan..tapi sekitar KL dan selangor aje..


Leave a Reply

November 2006
M T W T F S S
« Oct   Dec »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Top Clicks

  • None

More Link

Flickr Photos

upload

Selfie bersama Gunung Kinabalu yang hampir ditutupi awan.

Taklimat Dasar Pengambilan Murid ke Tingkatan 1 SBP tahun 2017 dan Outreach Promosi SBP di Beaufort, Sabah #outreach #sabah #Beaufort #SKPekanBeaufort

Balik dari program Projek X A-Plus SBP 2016 di Akademi Kenegaraan terus ke KLIA untuk bertemu guru Program BRIDGE Australia - Malaysia yang datang ke Malaysia membawa pelajar mereka dari Comilda College  ke sekolah BRIDGE Project di Labuan. #BRIDGEProject

Roti canai kari ayam di Vietnam. Layankan!

Rombongan Kerja MOE ke Vietnam #vietnam

More Photos

Blog Stats

  • 14,623 hits

