Fragmen : Si Petunia Ingin dikucup

Perlukah aku kucup tangan mu wahai Petunia?

Kau pinta suatu yang aku tidak pernah buat. Kalau bukan kerna renggekkan manja dan munggil kau itu sudah lama aku cuba berlari jauh daripada engkau.

Kalau perlu, sila nyatakan mengapa? Adakah benar apa yang telah aku firasatkan sebelum ini. Bahawa kau punya misi sulit pada pakatan itu?

Kalau hari itu hingga kini kau sudah berani panggil aku dengan panggilan ‘sayang’. Kali ini kau pinta lain. Sesuatu yang aku was-was untuk lakukan untuk kau.

Apa maksud kau sebenarnya? Aku ingin tahu. Aku tahu, kau tidak fasih bertutur denganku dalam bahasa aku. Malahan, kadangkala aku sendiri kelu untuk berkata di hadapan mu. Aku cuma tunduk saja, bukan?

Hari ini. Tetiba nafasku kian kencang bila aku teringat seseorang. Orang itu. Tambahan lagi, hari ini aku diuji dengan soalan-soalan untuk mendapatkan kerusi itu. Tok-tok guru yang pernah mengajar aku dulu tanya soalan pelik-pelik hingga aku jadi gemuruh dan hilang kata sambil menahan sakit (mulut aku kene ulser sebenarnya). Itulah hari ini.
Tags: , , , , , , , ,

19 Responses to “Fragmen : Si Petunia Ingin dikucup”


  1. 1 fajar July 12, 2007 at 11:37 pm

    aduhai, terkedu membaca coretan ini. namun, di bibir masih tidak henti mengulum senyum!

  2. 2 Azhar Ahmad July 13, 2007 at 5:35 am

    Hummm… macam kukenali bangat gambar ini… Adekah Olympiarch? Hahhahah…

    Apapun, si Petunia bukanlah kekal bukan…

    p/s Di blogku, ada seribu cerita dari sekeping gambar…. Keseksianmu telah kutelanjangi, keharmonianmu telah ku dalangi, dengan kata-kata yang bisa merenggut hati!!!!

  3. 3 rasso July 13, 2007 at 11:04 am

    fajar; Hihihi… sampai terkedu tu….

    Azhar Ahmad; Iya… itu gambar dari koleksi di Olympiarch dulu… hahahha….

    Petunia adalah gadis ayu idaman kalbu setiap insan….

    Uyooo…. habislah daku selepas ini…

  4. 4 palie July 13, 2007 at 12:14 pm

    sungguh hebat saudara berkata2… bagaikan dewa suria lagaknya… heehe…

  5. 5 dk July 13, 2007 at 12:35 pm

    huhu.. ko x rugi apa2 kalo kucup tgn dia..
    hahahhahaha…..
    orang memberi kita merasa…
    gunakan la peribahasa lama.. ihiks :p

    slmt berjaya.. walaupun dia ada misi..
    tp ko x rugi apa2..
    ko pisahkan ati n perasaan…
    just action ok..

  6. 6 Adikyah July 13, 2007 at 2:27 pm

    Tadaaa!! Chak!!

    Uik! Petunia? macam petola pulak hak…hak…hak…hakim!

  7. 7 chot July 13, 2007 at 3:06 pm

    apa maksud petunia tu?

  8. 8 JIMI July 13, 2007 at 7:52 pm

    Pertama kali di blog ini. Tahniah. Foto cantik dan entri yang puitis. Dari blog Fajar.

  9. 9 azrn July 14, 2007 at 1:45 am

    mulut kena ulser? hahaha… tak best ar nk ciom2…sakit lagi kang! >:)

    hehehe…

  10. 10 Jannah July 14, 2007 at 6:04 pm

    Bermain permainan perasaan ini harus berani terluka hati. Jika rasa diri sudah kuat dan berani katakan ya..

    Ada teori..

    Si dia nak glamer kat blog you ni. Kut la ada orang nak amek dia modelling lepas ni ke. Untung2 dapat jadi extra in a movie.
    😛

  11. 11 shutterspeaks July 14, 2007 at 7:46 pm

    payappapaa…. gambo apo tuh beb. n seksi tu awek tuh… kalau halal untuk dikucup, ko kucup jerr rasso uhuhuuuu

  12. 12 nashrex July 14, 2007 at 10:55 pm

    tunggu halal mmg syiok dikucup… bukan takat kucup je.. haha

  13. 13 rasso July 15, 2007 at 3:01 am

    palie,
    saya masih belum sampai ke tahap dewa-dewi :p

    dk,
    hahaha.. sememangnya ako ingin merasa😛
    macam mane pisahkan ati dan perasaan? ada nikmatkah kalau begitu? ermmm….

    Adikyah,
    Hahahahaha…

    chot,
    Petunia boleh dikatakan Genus dalam ilmu botani…
    ada yang menganggap Petunia itu mak cik pada Harry Potter.. ehehehe

    JIMI,
    Terima kasih. Anda apa kurangnya juga…😀

    azreen,
    hohoho…
    cium2 kene post-pone setelah mulut sihat… alahai (gatalnye)

    Jannah,
    Setuju… sekarang saya sudah jadi penakut😛

    shutterspeaks,
    uhuhu… gambo amoi cun dikucup tanganya…😛
    kucup gadis yang bersarung tangan… ako masih virgin… belum hilang virgin lagi di malam pertama😛

    nashrex,
    hahaha…. (nakal fikir incik nashrex)
    i liked it😛

  14. 14 jet July 16, 2007 at 7:44 am

    1st time visit dah ada tajuk yang pelik..gelak sajor..hehe..will definitely come back after this~

  15. 15 Lan July 16, 2007 at 10:49 am

    mahu berkuncupan kah???? i pengsan.

  16. 16 kaSyah July 16, 2007 at 12:35 pm

    mahu dikucup di tng saja ke bro..hhaha

  17. 17 dk July 16, 2007 at 12:47 pm

    aiseh semlm aku dh reply komen ko
    x kuar ke..
    ish internet umah aku yg slow.. :p

  18. 18 ikoko July 16, 2007 at 11:35 pm

    erm.. aits.. apa tu petunia?? nama orang? atau nama gelaran?

  19. 19 rasso July 17, 2007 at 3:53 am

    jet,
    ehehehe… jemputlah datang selalu…

    Lan,
    U pengsan? I sambut.😛

    kaSyah,
    lebih dari itu andai boleh… hihihi

    dk,
    uhuhu… ko gune dial-up ker? alahai.

    ikoko,
    hahaha… petunia mungkin gadis, mungkin makcik kepada Harry Potter, mungkin juga nama gelaran untuk seseorang.


Leave a Reply

July 2007
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Top Clicks

  • None

More Link

Flickr Photos

upload

Selfie bersama Gunung Kinabalu yang hampir ditutupi awan.

Taklimat Dasar Pengambilan Murid ke Tingkatan 1 SBP tahun 2017 dan Outreach Promosi SBP di Beaufort, Sabah #outreach #sabah #Beaufort #SKPekanBeaufort

Balik dari program Projek X A-Plus SBP 2016 di Akademi Kenegaraan terus ke KLIA untuk bertemu guru Program BRIDGE Australia - Malaysia yang datang ke Malaysia membawa pelajar mereka dari Comilda College  ke sekolah BRIDGE Project di Labuan. #BRIDGEProject

Roti canai kari ayam di Vietnam. Layankan!

Rombongan Kerja MOE ke Vietnam #vietnam

More Photos

Blog Stats

  • 14,619 hits

