Petunia Rindu?

Aku mandi dengan pantas di kamar mandi Sorna ku. Pantas bagaikan penguin masuk ke dalam air kemudian timbul ke daratan ais. Begitulah teknik siraman yang paling jimat dan cepat. Sebenarnya aku ada temujanji dengan Petunia. Sudah beberapa purnama dia hilang. Tetiba dia muncul balik, hubungi aku dengan nombor telefon genggamnya yang baru.

Aku syak sesuatu. Tapi, ada rindu dalam hati tersimpan walaupun ada geram. Mengapa dia hilang senyap tanpa khabar berita apatah lagi menghantar pesanan ringkas, langsung tiada. Sedih waktu itu.

Ya, kali ini Petunia betul-betul lain daripada yang lain. Tidak seperti kali terakhir aku bertemu dengannya. Beberapa purnama yang dulu. Petunia sapa aku bila aku muncul, kenapa awak semakin tinggi? Bukankah saya memang tinggi daripada awak? Aku tanya dia. Berapa tinggi awak? Aku. 163cm. Petunia. Saya 174cm. Aku. Itu sapaan mula-mula aku tiba padanya di depan kedai makanan segera tempat selalu kami makan itu.

Awak makin kurus? Petunia. Awak pun sama. Aku. Ni mesti rindukan saya? Aku. Dia senyum saja sambil berjalan.

Langsung kami pun pergi ke tempat itu.

Tags: , , , ,

17 Responses to “Petunia Rindu?”


  1. 1 WaWa December 5, 2007 at 1:09 am

    hati rasso bagai digaru ketika ini ye.πŸ˜‰

  2. 2 dk December 5, 2007 at 1:21 am

    tingginye petunia itu.. mesti hot.. awek tinggi2 ni hot..
    ke sehot awek 0218..hehe…
    ok aa tu masih ada rindu org kata…
    weit aku miss awek 0218 aa..
    kim slm sama dia..or post aa pic dia sepam dua..

    menjwb reply komen2 ko lepas..
    ermm adakah aku nmpk gay? gile pe ko.. haha..

    erm.. taste aku peliks? huhu
    awek no. 43 ok wat.. tp awek no. 46 tu aku tau aa makcik cuma..
    ye aa dia dh tua tp masih nmpk tough n bergaya.. :p

  3. 3 rasso December 5, 2007 at 1:33 am

    WaWa,
    ya.. digaru-garu tanpa sebab musabab…

    dk,
    Wei… yang tinggi tu ako lah… ker ko rendah daripada ako? ermmm
    owhh… ko suker awek type yang tinggi-tinggi ek? perghhhh…
    awek 0218 tu sukar untuk diterjah…
    nanti if ako jumpe ako sepamkan…

    persis ko dah tak G*Y… perihal taste tu.. ako faham.. hahaha

  4. 4 dk December 5, 2007 at 11:38 am

    ouw.. aku slh baca la.. ermm ko lg tinggi dr aku aa cmtu..
    aku x de la suka girl tinggi..
    just admire je…
    sbb bila tinggi nmpk lebih menarik n hot..

    hahaha apa ko phm perihal taste? hahaha…
    no one know.. who’s know?? :p

  5. 5 Tokrimau December 5, 2007 at 1:43 pm

    Betul kata wawa, kalau gatal mesti digaru. Ahak!

  6. 6 aman December 5, 2007 at 6:18 pm

    ko ngan aku lebih kurang sama tinggi..huhu

  7. 7 azrn December 5, 2007 at 6:37 pm

    DK – hahahhaa… aku tau sbb apa ko tak brape suke ngan girl tinggi. sebab ko kan *renek*..ahahakkakaka..

    Lan… gunakan garfu nak garu. baru sedap. ahaks…
    p/s: kalo makin kurus maknanya rindukan sesorg ke?

  8. 8 chirpy_chummy December 5, 2007 at 7:39 pm

    bertuah sungguh si gadis Petunia..sungguh aku iri hati..ada org yg merinduimu dlm diam…ssuatu yg meletihkan bl hny kita yg sring merindui..:-p

  9. 9 rasso December 5, 2007 at 7:58 pm

    dk,
    owhh admire jer.. hihihi…
    HOT tu tatahan… ker ko suker gadis yang lebih rendah dari ko? ermm

    Taste? Ek? takdee yang tahu ker?ermm

    Tokrimau,
    Ini gatal lain Tok…
    Gatal yang nom 2.

    aman,
    Ek… baguslah… ehehehe

    azreen,
    siap bold lagi frasa tu.. aku kasi blink sikit frasa renek tu ..wakakaka…

    Garpu? tak pernah try. Nanti lah… haaha
    Ko kurus ker? ermm kalo macam tu sebelum ni ko mesti gemuk dari sebelumnya… andai ada faktor terbabit makanya rindukan seseorang lah tu…

    chirpy_chummy,
    Sayu kan? andai kita saja yang rindu-rinduan…
    ada perit… kau kene jadi macam Petunia….

  10. 10 aria-ayumi December 5, 2007 at 10:14 pm

    xtau nape. gamba itu nampak sgt cantekπŸ™‚

  11. 11 rasso December 6, 2007 at 5:57 am

    aria-ayumi,
    hahahaha…
    kerna kasut ittew ker?
    kamu milikinya jua? ermmm…

  12. 12 WaWa December 6, 2007 at 5:58 am

    eh. gatal yang no 2 tu apa? haha. azreen ni bahaya juga. garu hati dengan garfu. nanti berdarah, bernanah, siapa juga yang merana?πŸ˜€

  13. 13 rasso December 6, 2007 at 6:02 am

    WaWa,
    Gatal yang no 2 tu adalah miang… yang lazim hadir tanpa diguna. Bermusim… malahan tidak kira musim…

    a’a lah Waa.. Azreen memang ganas dalam soal garu-garu ni.. ko haru beware!

  14. 14 megat December 6, 2007 at 9:09 am

    pandai bermain dengan perasaan dan kata-kata ya kamu rasso!?

  15. 16 chirpy_chummy December 8, 2007 at 10:13 am

    aku xmau jd spt Petunia..aku xsuke diri org len perit kerna aku..tp ada betul jg kata2..”distance make heart grow fonder”..mungkin Petunia begitu?

  16. 17 rasso December 8, 2007 at 11:02 am

    megat,
    hi hi hi….

    Azhar Ahmad,
    MeaowwwwWW

    chirpy_chummy,
    Ya.. aku setuju ngan qoute tu…
    maybe Petunia juga begitu…
    makin jauh makin ada rendhu bukan?πŸ˜€


Leave a Reply

December 2007
M T W T F S S
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Top Clicks

  • None

More Link

Flickr Photos

upload

Selfie bersama Gunung Kinabalu yang hampir ditutupi awan.

Taklimat Dasar Pengambilan Murid ke Tingkatan 1 SBP tahun 2017 dan Outreach Promosi SBP di Beaufort, Sabah #outreach #sabah #Beaufort #SKPekanBeaufort

Balik dari program Projek X A-Plus SBP 2016 di Akademi Kenegaraan terus ke KLIA untuk bertemu guru Program BRIDGE Australia - Malaysia yang datang ke Malaysia membawa pelajar mereka dari Comilda College  ke sekolah BRIDGE Project di Labuan. #BRIDGEProject

Roti canai kari ayam di Vietnam. Layankan!

Rombongan Kerja MOE ke Vietnam #vietnam

More Photos

Blog Stats

  • 14,621 hits

