Nia si Mek Cerah Idaman Teruna Gersang

Jiwa aku gundah gulana. Bila menerima sepucuk e-surat daripada Cindy, ketika itu aku berada di kamar kuliah lantas membuka peti surat pada telefon genggam E61 aku. Amoi cun di Kota Singa – Hantar aku e-surat yang keberapa kali entah; sambil hati berdebar. Sungguh.

Aku berkawan dengan dia pun kerna beberapa sebab yang aku kira kau akan maklum kemudian nanti. Kami berkawan tidak sampai seminggu sambil berutus e-surat dan berbalas beberapa pesanan ringkas. Usia perkenalan yang singkat itu sudah cukup untuk kami mesra. Ya! Mesra.

Ketika ini, keahlian aku untuk M.A.C. PRO sudah pun tamat. Aku tak renewnya lagi. Nanti ada masa ke sana aku renewkan semula. Walaupun aku tahu, aku tak mengunakan langsung produk mereka. Tapi, siapa tahu nanti bila nak beli barang kat sana boleh dapat diskaun. Aku juga tahu, ada juga kawan-kawan gadis yang suka. Huh… Cerita ini tidak ada kaitan dengan Cindy.

Terus, aku balas e-surat pada Cindy mengatakan aku akan ke Kota Singa petang ini andai dia bersetuju dengan tawaran yang aku beri padanya. Sebenarnya Cindy ingin memperkenalkan aku dengan kawannya. Namanya Nia, Nia ni merupakan idaman teruna sunti macam aku. Kalau yang lebih umur dari aku walaupun sunti adalah terkecuali dan berkecuali. Nia tak nak kau. Hahaha…

Petang itu kami pun bertemu di Kota Singa. Buat pertama kalinya. Sambil beramas mesra. Melangsaikan kegundahan yang melanda jiwa aku. Terima Kasih Cindy. Nice knowing you.

Technorati : , , , , , , ,

10 Responses to “Nia si Mek Cerah Idaman Teruna Gersang”


  1. 1 IcedNyior January 10, 2008 at 11:00 am

    renew la m.a.c pro tu cepat. mok pinjam😛 hihihi

    IcedNyior’s last blog post..Busy January

  2. 2 azrn January 10, 2008 at 12:58 pm

    nama mek cerah tu Nia? ishk..ishk…tak komersial langsung. huhuhu…

  3. 3 Azhar Ahmad January 10, 2008 at 3:35 pm

    Alahhhh… tak gemar lah dengan Nia, Tipah yang Ayares bawak balik semalam lagu cunnnn… Ahahhahah

    Azhar Ahmad’s last blog post..Salam Maal Hijrah 1429H

  4. 4 rasso January 10, 2008 at 5:12 pm

    IcedNyior,
    Makei M.A.C. juak ka? hahaha… apa brand… dapat kad ya pun sebab jadi photographer….

    Azreen,
    Hahaha… dia humbel… walaupun sedekit modernis… lalalla

    Azhar Ahmad,
    Cis… Tipah malam tadi tu tak best… hahaha.. I tau lah dia comel tapi kulit dia tak cerah lah UOL! tak suker! Nanti merajuk plak Nia kat bilik tu… 

  5. 5 mazudi January 10, 2008 at 6:46 pm

    Huh. Patutla bising kat Twitter.

    mazudi’s last blog post..Minyak Masak Pulak

  6. 6 azrn January 10, 2008 at 11:17 pm

    Tipah? hahahhaha… tatahan… Tipah pulak cap apa?

  7. 7 dk January 10, 2008 at 11:23 pm

    nia tu Mac ko ke?
    nia tu mmg awek betul? aku confius dh ni…
    huhuhu…

  8. 8 rasso January 10, 2008 at 11:23 pm

    mazudi,
    Hahaha…. nak senyap dah tak boleh..

    azreen,
    Tipah tu tak cun lah dear…
    tablet PC jer… besa tapak tangan…. fujitsu… walaupun mahal sikit dari Nia… uwaaa!

  9. 9 rasso January 10, 2008 at 11:54 pm

    dk,
    hahaha… siapalah geranganya Nia tu…
    ko tanya lah azreen…
    jangan konfius-konfius…. lalallala

  10. 10 SangPelangi January 15, 2008 at 10:29 am

    adumak.. Nia mane plak ni..
    ramai sungguh dara sunti yang melekat di jodohmu..
    Bila majlisnya Rasso? hehe..

    SangPelangi’s last blog post..Erti Perjuangan.


Leave a Reply

January 2008
M T W T F S S
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Top Clicks

  • None

More Link

Flickr Photos

upload

Selfie bersama Gunung Kinabalu yang hampir ditutupi awan.

Taklimat Dasar Pengambilan Murid ke Tingkatan 1 SBP tahun 2017 dan Outreach Promosi SBP di Beaufort, Sabah #outreach #sabah #Beaufort #SKPekanBeaufort

Balik dari program Projek X A-Plus SBP 2016 di Akademi Kenegaraan terus ke KLIA untuk bertemu guru Program BRIDGE Australia - Malaysia yang datang ke Malaysia membawa pelajar mereka dari Comilda College  ke sekolah BRIDGE Project di Labuan. #BRIDGEProject

Roti canai kari ayam di Vietnam. Layankan!

Rombongan Kerja MOE ke Vietnam #vietnam

More Photos

Blog Stats

  • 14,623 hits

